W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika, optymalizacji korzystania ze stron internetowych, tworzenia statystyk oraz utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego. Poszczególne ustawienia plików cookies możesz zmieniać po kliknięciu przycisku "Zmień ustawienia". Aby wyrazić zgodę na instalowanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies wszystkich wskazanych wyżej kategorii, kliknij przycisk "Akceptuj wszystkie pliki cookie".

W przypadku kliknięcia przycisku "Zmień ustawienia", jeśli ustawienia odpowiadają Twoim preferencjom, aby wyrazić zgodę na instalowanie plików cookies na Twoim urządzeniu końcowym w wybranym przez Ciebie zakresie, kliknij przycisk "Zapisz i zaakceptuj".

W zakresie, w jakim pliki cookies będą zawierać Twoje dane osobowe, podstawą ich przetwarzania jest uzasadniony interes administratora danych osobowych (PakarService Sp. z o.o.) lub podmiotów trzecich w postaci zapewnienia wysokiej jakości usług świadczonych w ramach naszej strony internetowej oraz działań marketingowych administratora danych osobowych oraz jego Zaufanych Partnerów.

Więcej informacji o plikach cookies oraz przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.

Zamów wycenę

Aktualności

Wprowadzamy procedurę zgłoszeń dla sygnalistów

Wtorek, 17 września 2024
Wprowadzamy procedurę zgłoszeń dla sygnalistów

KIM JEST SYGNALISTA?
Sygnalistą może być każdy, niezależnie od rodzaju współpracy z firmą: zleceniobiorca, współpracownik, partner, osoba współpracująca i wszelkie inne osoby wskazane w ustawie.

Każda osoba która zauważa wszelkie przejawy nieprawidłowości zachodzących w zakładzie pracy może zaraportować zauważoną nieprawidłowość swoim bezpośrednim przełożonym bez żadnych konsekwencji prawnych.

Oprócz uzyskania odpowiednich dowodów sygnalista musi wykazać uzasadnioną chęć do podjęcia konkretnych kroków, które mają na celu wyeliminowanie takich zachowań w przyszłości, posługując się sprawdzonymi i potwierdzonymi dowodami. Sygnalista, zgłaszając nieprawidłowość, będącą w sprzeczności z zasadami firmy czy prawem musi wykonać to w dobrej wierze, a nie na zasadzie zemsty, czy złośliwości.

Zgłoszenie może mieć charakter:

- jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia;

- poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu;

- anonimowy, gdy w żaden sposób nie można zidentyfikować osoby dokonującej zgłoszenia.

KTO MOŻE ZGŁASZAĆ NIEPRAWIDŁOWOŚCI?
Każdy pracownik, zleceniobiorca, współpracownik, partner, osoba współpracująca i wszelkie inne osoby wskazane w ustawie, bez względu na zajmowane stanowisko, wymiar czasu pracy i rodzaj wykonywanej pracy, czy formę zatrudnienia.

JAKIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI NALEŻY ZGŁASZAĆ?
Wszystkie odbiegające od norm prawa i przepisów. Rozumie się przez to celowe działanie lub zaniechanie, nieuczciwe praktyki rynkowe. Mogą to być manipulacje cenami, wynagrodzeniami, wprowadzanie klientów w błąd, oszustwa finansowe i inne.

JAK ZGŁASZAĆ NADUŻYCIE?
W Pakar Service możesz zgłosić nadużycie w następujący sposób:

- za pomocą poczty elektronicznej na adres: sygnalisci[a]pakar-service.pl

- pocztą tradycyjną na adres: Pakar Service Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością ul. Postępu  21A, 02-676 Warszawa z dopiskiem na kopercie: „NIE OTWIERAĆ - zgłoszenie nieprawidłowości”,

- online poprzez formularz na stronie: https://pakar-service.pl/Sygnalisci

JAK OPISAĆ ZGŁOSZENIE:
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:

·        dane osobowe zgłaszającego (nie dotyczy zgłoszeń anonimowych);

·        datę i miejsce zdarzenia naruszającego prawo;

·        szczegółowy opis zdarzenia naruszającego prawo.

Na końcu strony dostępny jest do pobrania formularz zgłoszenia.
 

DALSZE KROKI:
Wysłałeś zgłoszenie i co dalej?
Firma ma maksymalnie 7 dni na informację ze otrzymała twoje zgłoszenie (chyba, ze zgłosiłeś nadużycie anonimowo)

Bez zbędnej zwłoki koordynator dokonuje weryfikacji zgłoszenia i decyduje o postępowaniu wyjaśniającym lub innych dalszych działaniach.

Twoje zgłoszenie zostaje przedstawione komisji odpowiedzialnej za prowadzenie postępowania wyjaśniającego.

Wyniki weryfikacji zgłoszenia muszą być przedstawione maksymalnie do 1 miesiąca. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony do 3 miesięcy, o czym sygnalista będzie poinformowany.

PODSTAWA PRAWNA:
Procedura powstała w obowiązku wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii  oraz Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).

 

Zostań naszym partnerem

Napisz do nas

Pakar Service Sp. z o.o.

Adres do korespondencji

ul. Skrajna 78G
25-650 Kielce
 

Biuro handlowe Wrocław

ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

Siedziba spółki

ul. Postępu 21A
02-676 Warszawa

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami, a my odpowiemy na Twoje pytania

+48 41 361 00 27 /