Zamów wycenę

Aktualności

Pakar Service a trendy rynkowe

Wtorek, 10 września 2019
Pakar Service a trendy rynkowe

Obserwowane trendy pokazują, że wartość rynku usług utrzymania czystości systematycznie rośnie. Szczególnie dynamicznie zyskuje segment usług adresowanych do klientów indywidualnych. Mimo wyraźnego ożywienia, facility management, to nadal bardzo wymagająca i konkurencyjna branża. Klienci oczekują obsługi wysokiej jakości. To niedostateczna jakość jest powodem zerwania większości kontraktów. Niestety oczekiwanie jakości nie idzie w parze z gotowością do akceptacji wyższych kosztów jej dostarczania. Każda oferta wiąże się z twardymi negocjacjami i poszukiwaniem ofert konkurencyjnych. Na szczęście klienci coraz częściej zdają sprawę, że należyta obsługa wiąże się z pewnymi wydatkami. Jeśli oferta cenowa oparta jest na konkretnych wyliczeniach, gotowi są ją rozważyć mimo, że nie jest najniższą z dostępnych.

Wykorzystywany przez nas system BPC Optima Solutions dostarcza  poważnych argumentów w postaci transparentnego mechanizmu przygotowania wyceny usług. Podstawą do wyceny jest szacunek kosztów obsługi, który budowany jest wprost na danych opisujących analizowany obiekt. Do systemu wprowadzamy możliwie szczegółowe dane budynku i jego otoczenia - powierzchnie, sposób wykończenia, rodzaj pomieszczeń, wyposażenie, itp. Pomocne okazują się tu dane gromadzone przy okazji innych projektów. Na opis obiektu nakładamy zakres oczekiwanych usług, wynikający z zapytania ofertowego lub przyszłej umowy.

W ten sposób szacujemy zasoby niezbędne do realizacji szczegółowo zdefiniowanego zakresu. Możemy określić ilu ludzi będziemy potrzebować, jaki sprzęt będzie używanych i ile zużyjemy środków chemicznych lub innych materiałów eksploatacyjnych. Wszystko to jest wprost powiązane z konkretnymi działaniami umiejscowionymi w czasie i na terenie obiektu. Dzięki temu jesteśmy gotowi do rozmowy z potencjalnym klientem o naszej ofercie. Możemy merytorycznie argumentować jej składowe. Mamy też możliwość wygenerowania nowej wersji wyceny w oparciu o inne parametry wejściowe, np. niższą częstotliwość sprzątanie wybranych części budynku. W ten sposób zachowujemy wiarygodność w oczach klienta, gdyż wprost możemy zaprezentować z czego wynika różnica w wycenie. Cały czas zachowujemy kontrolę nad planowaną marżą i świadomie sterujemy rentownością nowego projektu.

Precyzyjne wyznaczona oferta często wypada  korzystniej w porównaniach z propozycjami konkurencji. Klient, wyposażony w szczegółową wiedzę ma szansą dopytać, czy konkurencja uwzględniła wszystkie parametry w swojej wycenie.

Zwycięska oferta nie kończy obecności na etapie podpisania umowy. Nadal funkcjonuje w systemie i jest podstawą do planowania prac, budowy budżetu i kontroli marży,  ale o tym w innych postach.

Zostań naszym partnerem

Napisz do nas

Pakar Service Sp. z o.o.

Biuro handlowe Warszawa

ul. Postępu 21A
02-676 Warszawa

Siedziba spółki

ul. Warszawska 214, lok. 1 i 8
25-414 Kielce

Potrzebujesz więcej informacji?

Skontaktuj się z nami, a my odpowiemy na Twoje pytania

+48 41 240 61 21 /